Культура та дозвілля

Як відстояти свої права у супермаркеті?

 

T
 

Кожна сучасна людина щодня робить покупки у різноманітних торгівельних закладах, нерідко при цьому виникають ситуації, що потребують вирішення відповідно до чинного законодавства.

Які права мають під час здійснення покупок споживачі, роз’яснюють фахівці Першого полтавського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

Якщо здійснюючи покупки в супермаркеті Ви випадково розбили товар, не поспішайте платити за нього. Не здавайтеся під тиском охорони чи адміністрації магазину, які будуть Вас запевняти, що Ви «змушені відшкодувати збитки». Ви, як покупець, маєте свої права.

Згідно зі ст. 323 Цивільного кодексу України ризик випадкового пошкодження речі несе її власник. Тобто, доки товар не придбаний покупцем, він є власністю магазину, який і несе за нього відповідальність. І змусити Вас платити за майно супермаркету ніхто не може, навіть якщо Ви цей товар планували купити.

Згідно з ч. 2 ст. 17 Закону України «Про захист прав споживачів» продавець зобов’язаний всіляко сприяти споживачеві у вільному виборі продукції. Заборонено примушувати споживача придбавати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту.

Отже, випадково розбитий товар не був Вашим вибором, тому Ви не зобов’язані його купувати. Хоча Вам, у свою чергу, доведеться довести, що Ви розбили товар випадково, для цього вимагайте відеозапис з камер відеоспостереження. Це може бути доведено й показаннями свідків.

Якщо пошкоджений Вами товар зберігався в неналежних умовах, на полицях, не захищених спеціальним бортиком або у проходах між рядами, вкажіть на це.

Якщо адміністрація супермаркету все ж наполягає на Вашій вині, вимагайте скласти акт про нанесення шкоди та надати факти, що доводять Вашу вину. Обов’язково простежте, щоб були записані показання свідків, Ваші та адміністрації, які зможуть підтвердити або спростувати інформацію, яка буде записана в акті. У зазначеному документі мають бути підписи покупця

адміністрації супермаркету та свідків. Поясніть, що тільки на підставі цього акта та виключно через суд будете відшкодовувати збитки.

Якщо адміністрація продовжує на Вас тиснути (завела в кімнату охорони, відмовляється випускати з приміщення супермаркету, вимагає залишити свої документи), слід викликати поліцію. Доречно також згадати про пункти 1, 4 і 5 статті 19 Закону України «Про захист прав споживачів», у яких йдеться про заборону нечесної підприємницької практики і агресивної діяльності.

За законом, охорона супермаркету не має права затримувати Вас чи обмежувати Вашу свободу. Поясніть, що за це їм загрожує відповідальність згідно із законодавством.

Незважаючи на те, що конфліктних ситуацій безліч, практично всі вони підпадають під дію Закону України «Про захист прав споживачів» та Цивільного кодексу України.

Починати доводити свою правоту необхідно з заяви на ім’я керівника магазину. Заяву важливо зареєструвати як вхідну (копію залишайте собі), - в цьому випадку на неї зобов’язані відповісти письмово. Подальші дії залежать від конкретної ситуації, але, як показує практика, в більшості випадків магазин йде назустріч клієнтам.

Крім цього, пам’ятайте, що ввічливе спілкування з адміністрацією магазину допоможе швидше вийти із спірної ситуації.

Відділ «Решетилівське бюро правової допомоги» Першого полтавського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги працює за адресою: Решетилівський район, м. Решетилівка, вул. Покровська, 11.

Цілодобово функціонує єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги – 

0 800 213 103. Дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів в межах України безкоштовні.



Додати коментар


Захисний код
Оновити

Оголошення

Продам тільну телицю

Худоба та птиця
noimage

Фото-відео, Фотошоп. і т.д. Друк документів.

Послуги: ремонт, інтер’єр, перевезення
noimage

Комп`ютерні послуги. Незначний ремонт.

Послуги: ремонт, інтер’єр, перевезення
noimage

Оцифровування старих відеокасет.

Радіо-теле-обладнання: продам, куплю
noimage