Новини

НА СОРОЧИНСЬКОМУ ЯРМАРКУ ВІДБУДЕТЬСЯ ІІІ МІЖНАРОДНИЙ ЧЕМПІОНАТ «STRONGMAN GAMES»

26 СЕРПНЯ О 13:00 НА СОРОЧИНСЬКОМУ ЯРМАРКУ ВІДБУДЕТЬСЯ ІІІ МІЖНАРОДНИЙ ЧЕМПІОНАТ «STRONGMAN GAMES» — НАДЗВИЧАЙНЕ ВИДОВИЩЕ У ДУСІ КОЗАЦТВА. У СИЛОВІЙ БИТВІ ЗУСТРІНУТЬСЯ ЗБІРНІ БІЛОРУСІЇ, ЛИТВИ, МОЛДОВИ ТА ДВІ КОМАНДИ УКРАЇНИ. ТАКІ ЗМАГАННЯ ПРОВОДЯТЬ УЖЕ ТРЕТІЙ РІК ПОСПІЛЬ. ПРО ЦЕ ПОВІДОМИЛИ УЧОРА, ПІД ЧАС ПРЕС-КОНФЕРЕНЦІЇ В ОКІА “НОВИНИ ПОЛТАВЩИНИ”, ГОЛОВА ГАДЯЦЬКОЇ РДА ОЛЕКСІЙ МАТЮШЕНКО, ЗАСТУПНИК НАЧАЛЬНИКА УПРАВЛІННЯ — НАЧАЛЬНИК ВІДДІЛУ З ПИТАНЬ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ УПРАВЛІННЯ У СПРАВАХ СІМ’Ї, МОЛОДІ ТА СПОРТУ МИХАЙЛО ГАБОР ТА КЕРІВНИК ПРОЕКТУ «СОРОЧИНСЬКИЙ ЯРМАРОК» СВІТЛАНА СВИЩЕВА. — Ми уже третій рік поспіль спільно із ТОВ «Сорочинський ярмарок», Полтавською ОДА та обласною радою проводимо на Національному Сорочинському ярмарку Богатирські ігри. Цьогоріч за перемогу на фестивалі та кубки боротимуться збірні команди з Молдови, Литви, Білорусії та двох збірних України. Проведення подібних спортивних заходів — це підтримка молоді та розвиток спорту, — розповів Олексій Матюшенко. За його словами, у змаганнях відійшли від формату, коли спортсмени працювали з високогабаритними вагами, вони також не тягатимуть штанги. Натомість, є нові види конкурсів — наприклад коромисла, куди сідатимуть чотири людини, і силач їх нестиме. Презентують і гігантський молоток вагою 300 кг і довжиною у 3 метри, спортсмени його перекидатимуть. Також заплановано змагання, коли силачі перетягуватимуть повну підводу з людьми. — Фактично, ми хочемо показати силу духу і розвиток людей, які займаються спортом. Наша спільна співпраця спрямована на підняття духу українського козацтва, — сказав Олексій Матюшенко. У свою чергу, Михайло Габор наголосив, що управління завжди підтримує усі починання та ініціативи. Та радіє, що цьогорічний захід вийшов на Міжнародний рівень. — Спільний проект відбувається уже три роки. ТОВ «Сорочинський ярмарок» виступає головним спонсором у проведенні цього заходу, як у наданні території, так і у врученні першої премії переможцю, — зазначила Світлана Свищева. Зокрема, вона розповіла, що Сорочинський ярмарок відбудеться з 22 по 27 серпня. Наразі уже реорганізували територію дійства та провели багато заходів із забезпечення безпеки — розширили проходи та проклали додаткові дороги. — Містечко майстрів розділено на дві частини, в одній із них буде представлена виключно вишивка і ткацтво, в іншій — кераміка, сувеніри, прикраси. Зазнала реорганізації і територія кафе та ресторанів. Відтепер вони усі акумульовані на окремій території, ближче до заїзду і виїзду. Цьогоріч працюватиме 30 точок громадського харчування з різних областей України, — зазначила Світлана Свищева. У культурно-мистецьких заходах візьмуть участь творчі колективи з усієї України. Проведуть фольклорні фестивалі. Також очікують Послів з 12 країн світу, зокрема з Азербайджану, Румунії, Канади, Грузії, Молдови, Білорусії, В’єтнаму. Окремо визначать і експозицію представників цих країн. — Співпрацюють з нами фактично усі служби Полтавської області. Я вдячна за співпрацю Полтавській ОДА та обласній раді. Вцілому, до підготовки задіяно близько 500 людей. На території проведений новий водогін, відбулося підключення нової електромережі, встановлені вбиральні для інвалідів та суттєво додано освітлення, — підсумувала Свищева. нп

19 серпня - свято Преображення Господнього, або Яблучний Спас

 

19 серпня - свято Преображення Господнього, або Яблучний СпасЦе одне із 12 найбільших християнських свят, відзначається православними та греко-католиками. Святкування Преображення триває 9 днів, з 18 до 26 серпня. Припадає на Успінський піст або Спасівку, проте цього дня дозволяється споживати рибу, олію та вино.

У це свято за древнім церковним звичаєм святять груші, яблука, мед і об­жинкові вінки або жмут колосся жита й пше­ниці. Тому в народі цей день називають Другим, або Яблучним, Спасом. Свято Преображення обрано для благословення плодів, бо в Єрусалимі саме в ту пору дозрівав виноград, який і прийнято освячувати в цей день. Церква, благословляючи принесені плоди, утверджує думку про те, що все — від людини до рослини — повинно бути присвячене Богу як Його творіння.

За народними прикметами, Яблучний Спас означає настання осені і перетворення природи. Прийнято вважати, що ночі після Спаса стають набагато холоднішими. В середній смузі України від цього дня вже можуть починатися приморозки, а тому й ка­жуть: «Прийшов Спас, держи рукавиці про за­пас!»

Зі святом Спаса пов'язані різні обжинкові обряди: святять у церкві обжинкові вінки, на ниві ставлять «Спасову бороду» — останні незжаті колосся, які просто на полі урочисто зав’язуються червоною стрічкою і яким приноситься в жертву хлібина. Цей обряд має також назву Велесової, або Дідової Бороди. До церкви несли святити квіти, мак, вірячи, що обсипання свяченим маком перешкоджає ходити до хліва відьмам, а до дому — ходячим покійникам. Після посвяти квіти й голівки маку кладуть за іконами, де вони зберігаються до весни. Весною мак розсівають по городу, а сухі квіти на Благовіщення вплітали до своїх кіс — «щоб не випадало з голови волосся».

На Спас поминають померлих. За народньою мітологією, це третій виступ мер­ців на світ у весняно-літньому сезоні: мерці з'являються на Страсний Четвер, на Зелені Свята і на Спаса. Наш народ вірить, що предки сприяють цвітінню і дозріванню плодів, охороняють ниви, садки і городи... Тому в ці дні приносили жертви Роду і Рожаницям як родинним богам. Саме їм урочисто виготовляли і запалювали спасівські свічі з нового воску, кришили хліб, виливали медовий напій.

Напередодні Другого Спаса подекуди збереглося таємниче заклинання Житника - духа ниви, щоб земля була родючою. На Яблучний Спас також побутували обряди з водою: свяченою водою окроплювали зорану під озимі землю.

Обрядовою їжею на цей день є "шулики": замішують пісного коржа на соді й випікають його в печі. Готовий корж ламають на шматки та вимішують в макітрі з перетертим маком і свіжовикачаним медом. Святковою стравою на Спаса були печені яблука. Верхівку з хвостиком відрізали, виймали середину з насінням, клали туди мед або цукор і запікали в печі. Готують пироги й штруделі з яблучною начинкою. Їдять їх із узваром або грушівником — киселем зі свіжих груш.

Перед Спасом є два тижні посту — «Спасів­ка». Існує легенда, що спасівка — це є продов­ження Великого посту. Бог призначив для Ве­ликого посту дев'ять тижнів, а святі отці поча­ли просити Бога, щоб щось із тим зробив, бо для людей затяжко витримати такий довгий піст. Тоді Бог розділив той піст на дві частини: сім тижнів навесні перед Великоднем і два тиж­ні вкінці літа перед Спасом. Ось чому за народ­нім віруванням у спасівку треба так само по­стити, як і у Великий піст.

В Україні була дуже сильно розвинута магія початку, тому й перші плоди Землі потребували ритуального освячення, щоб забезпечити достаток протягом року. А це досягалося і через пожертву. Приносили жертви воді, вогню, волхвам, кумам та сусідам, яких наділяли яблуками, грушами, медом, сотами тощо.

В Україні прийнято також плести ритуальні віночки. Один із таких віночків – вінок Спаса – плетуть навесні, як заквітнуть зозулині черевички та яблуні. Додають ще вишневі листочки. Надягають вінок лише на Спаса. До віночка прив'язувалися відповідні стрічки: посередині – жовтогаряча, далі голубі, сині, жовті, фіолетові – кольори Спаса. Жовтий – колір сонця. Розповідають таку легенду:

"Йшов Спас до Сонця – Ярила – і просив у нього один промінчик весни, щоб освятити ним весняні квіти з дівочого віночка. А Ярило відповідало: "Я тобі дам промінчик мудрості і здоров'я. але мусиш мені принести в долонях дві краплинки голубої водиці (тому й голубі стрічки), зіроньки ночі синьої (сині), радість життя (жовті) та мудрість людську (фіолетові)". Спас дає на те згоду і через три дні все обіцяне приносить Сонцю. А Сонце вручає вій промінь, святить дерева. Торкається кожної гілочки. Яблука. Сливочки…"

Одягали той віночок дитині з трьох років. На Спаса. Як давали яблучко та приказували: «Здоровому тілу – здоровий дух!»

Народні прикмети:

Прийшов Спас - бери рукавиці про запас.

Минув Спас - держи кожух про запас.

До Спасівки бджола робить на пана, а після Спасівки на себе.

Як у Спасівку будуть великі вітри, то зима буде з віхолами та лютими морозами.

Якщо у Спасівку на деревах жовтіє листя, це віщує ранню осінь.

Якщо на Спаса нема дощу, то це прикмета, що буде гарна суха осінь. Дощів небагато буде.

Якщо на Спаса йде дощ, січень наступного року буде сніжний, якщо спекотно - січень морозяний.

Якщо антонівка вродила - наступного року хліб уродить.

Пройшов Спас - пішло літо від нас.

Джерело: Українські традиції

 

ЧОМУ ПОТРІБЕН НАГЛЯД ЗА РІШЕННЯМИ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ: У МІНРЕГІОНІ НАЗВАЛИ 5 ПРИЧИН

 

ДИРЕКТОР ДЕПАРТАМЕНТУ З ПИТАНЬ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ТА ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ВЛАДИ МІНРЕГІОНУ СЕРГІЙ ШАРШОВ РОЗПОВІВ, ЧОМУ ВИНИКЛА НЕОБХІДНІСТЬ РОЗРОБКИ МІНІСТЕРСТВОМ ЗАКОНОПРОЕКТУ, ЯКИЙ ПОКЛИКАНИЙ УНОРМУВАТИ ПИТАННЯ ЗДІЙСНЕННЯ ДЕРЖАВНОГО КОНТРОЛЮ (НАГЛЯДУ) ЗА ЗАКОННІСТЮ РІШЕНЬ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ (ОМС).

Під час експертного обговорення в Українському кризовому медіа центрі на тему: «Нагляд за рішеннями органів місцевого самоврядування – питання національної безпеки» він виокремив 5 основних причинвстановлення такого нагляду:

  1. Реалізація Конституції України. Стаття 144 Основного закону говорить зокрема про те, що рішення ОМС з мотивів їх невідповідності Конституції та законам зупиняються в установленому законом порядку з одночасним зверненням до суду. Але чіткої процедури наразі не існує.
  2. Заповнення законодавчої прогалини, яка виникла внаслідок позбавлення у 2015 році Прокуратури функцій загального нагляду за законністю рішень ОМС.
  3. Реалізація Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади, а також програмних документів Уряду, Президента та Верховної Ради України, де чітко виписано, що має відбутися переформатування місцевих органів виконавчої влади в органи префектурного типу.

«На цьому хочу зупинитися окремо. Ще декілька років тому безліч експертів критикували пропозицію щодо створення спроможних громад шляхом об’єднання сільських та селищних рад. Говорили, що неможливо наділяти такі об’єднання додатковими повноваженнями і ресурсами без внесення змін до Конституції. Але створені громади за рік свого існування довели, що критики помилялися. Те саме ми спостерігаємо зараз, коли намагаємося врегулювати питання державного нагляду за рішеннями органів місцевого самоврядування. Без змін до Конституції ми починаємо розвивати контрольно-наглядові функції місцевих державних адміністрацій, поступово перетворюючи їх в органи префектурного типу. Але це ніяк не означає, що ми відмовляємося від необхідності конституційних змін в подальшому», – зазначив Сергій Шаршов.

  1. Європейський досвід, який свідчить про те, що із збільшенням повноважень та ресурсів органів місцевого самоврядування, виникає необхідність одночасного посилення контролю з боку держави щодо законності прийнятих ОМС рішень. Досвід країн, які йшли шляхом реформи місцевого самоврядування, свідчить, що такий нагляд убезпечує громади від багатьох помилок в ході децентралізації.
  2. Забезпечення територіальної цілісності держави.  Маємо негативний досвід рішень місцевих рад навесні 2014 року, а також деякі сьогоднішні рішення ОМС, які спрямовані на руйнування системи державного управління. В умовах зовнішньої агресії це може призвести до відходу від децентралізації та переходу до федералізації, що нав’язується нам ззовні.

«Запропонований законопроект дозволить органам державної влади своєчасно зупиняти рішення ОМС, які встановлюють загрозу територіальної цілісності та конституційного ладу в Україні», – вважає Сергій Шаршов.

Він також наголосив, що законопроект, який подано на розгляд Уряду, це продукт спільної роботи центральних органів виконавчої влади, всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування, вітчизняних та міжнародних експертів, місцевих державних адміністрацій та інших заінтересованих сторін, які брали участь у цьому процесі.

Більше про запровадження державного нагляду за законністю рішень органів місцевого самоврядування читайте ТУТ

Прес-центр ініціативи «Децентралізація влади»

нп

Для чого потрібно кричати 18 серпня, і що варто з'їсти, аби стати найгарнішими

Звичаї і обряди

Раніше виливали на землю трохи олії, повертаючись на кожну сторону світу. Вірили, що це захистить землю від вітрів, хуртовин, граду

18 серпня відзначається день святого Євстигнія, який народився в III столітті на території Антіохії. 

Селяни 18 серпня ходили в поле, щоб закликати жнива. При цьому вимовляли наступний змову: "Мати Сира Земля! Вгамуй всяку гадину нечисту від привороту, обороту і лихої справи". Потім виливали на землю трохи олії і так робили чотири рази, повертаючись на кожну сторону світу. Вірили, що це, за прикметами, захистить землю від вітрів, хуртовин, граду. Наприкінці обряду склянку з маслом залишали в полі.

Під час жнив 18 серпня намагалися знайти стебло, на якому одночасно росло б 12 колосів. Таку знахідку належало зберігати до наступної весни в будинку і називали її "житнього маткою". Під час наступного посіву зерна з житньої матки кидали в землю, сподіваючись на багатий урожай.

У Євстигнієв день господині за звичаєм замішували ячмінний хліб з першого помолу. Традиційно в цей день їли сиру цибулю з хлібом, сіллю і квасом. Така традиція за віруваннями надавала тілу здоров'я (підвищувався імунітет), а обличчю - здоровий свіжий вигляд. Крім того, зв'язки цибульки розвішували в кімнатах, що сприяло очищенню повітря (і зараз відомий той факт, що цибуля є прекрасним антисептиком).

Старовинний обряд на 18 серпня: молоді хлопці і дівчата на заході сонця виходили в поле і намагалися крикнути якомога голосніше. Гарне відлуння обіцяло сонячну погоду. Близьке відлуння означало, що незабаром буде дощ.

Народні прикмети на 18 серпня

Яка погода 18 серпня - таким і грудень буде

Не можна в полі співати - тільки на дорозі

П'явки на поверхню води спливають - дощ буде

Земляні хробаки виповзли 18 серпня з-під землі - чекай дощу

Увечері відлуння чується далеко - буде теплий день. Якщо ж відлуння 18 серпня глухе, то наступний день буде похмурим.

З інтернет джерел

Оголошення

Фото-відео, Фотошоп. і т.д. Друк документів.

Послуги: ремонт, інтер’єр, перевезення
noimage

Комп`ютерні послуги. Незначний ремонт.

Послуги: ремонт, інтер’єр, перевезення
noimage

Оцифровування старих відеокасет.

Радіо-теле-обладнання: продам, куплю
noimage