Новини

ДЕРЖАВНИЙ БЮДЖЕТ 2018 – ЧИ ЗМОЖУТЬ МІСЦЕВІ РАДИ ВИЖИТИ?

 

У ЗВ’ЯЗКУ ІЗ СКЛАДНОЮ СИТУАЦІЄЮ ЩОДО ФОРМУВАННЯ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ НА 2018 РІК – ПРОЕКТОМ ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ НА НАСТУПНИЙ РІК ТА ЗМІНАМИ ДО БЮДЖЕТНОГО КОДЕКСУ МІСЦЕВІ ГРОМАДИ ФАКТИЧНО ПОЗБАВЛЯЮТЬСЯ МОЖЛИВОСТЕЙ  ДЛЯ РОЗВИТКУ ТА ПОКРАЩЕННЯ УМОВ ЖИТТЯ ГРОМАДЯН.

Асоціація міст України за підсумками аналізу «бюджетного пакету» законопроектів наголошує, що другий рік поспіль продовжується перекладання на місцеві бюджети додаткових фінансових навантажень. Покриваючи ці витрати з бюджетів розвитку, громади не матимуть змоги реалізовувати соціальні програми, інфраструктурні проекти, підвищувати рівень економічного розвитку. Повідомляють в Полтавському регіональному відділенні Асоціації міст України.

Аналіз законопроектів здійснений експертами АМУ

«Про Державний бюджет України на 2018 рік» (№7000)

та «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» (№7116) у питаннях міжбюджетних відносин та місцевих бюджетів

На рівень місцевих бюджетів передається:

Фінансування пільг населенню за житлово-комунальні послуги.Додаткове навантаження більше 7 млрд грн.

Погашення заборгованості за минулі роки з оплати пільг та субсидій населенню за житлово-комунальні послуги. Загальна сума заборгованості близько 8 млрд грн.(на 01.01.2018).

Покриття відшкодувань транспортним компаніям за перевезення пільгових категорій громадян, оскільки відповідну субвенцію не передбачено. Додаткове навантаження близько 2,5 млрд грн.

Отже, фактично, фінансування наданих державою пільг відбуватиметься за рахунок місцевих бюджетів.

Зростають вилучення з місцевих бюджетів

Збільшено з 50 до 80 відсотків вилучення коштів із місцевих бюджетів до державного бюджету у вигляді реверсної дотації. Така зміна формули вирівнювання знизить мотивацію громад до нарощування дохідної бази та несе ризик значного зменшення фінансового ресурсуподаткоспроможних місцевих бюджетів. Таким чином, фактично повертається стара система вирівнювання, яка діяла до бюджетної реформи.

Доволі проблематичним виглядає фінансування освіти та охорони здоров’я

Освітня субвенція, що складає 61,2 млрд грн, збільшена на 16,5% порівняно з 2017 роком, у той час, коли Уряд заклав збільшення заробітних плат педагогічних працівників на 25%. Недофінансування освітньої субвенції – 4,5 млрд. грн.

Обсяг медичної субвенції зменшено на 4,5 млрд грн у зв’язку із медреформою, це при недофінансуванні галузі на 30%.Недофінансування медичної субвенції 7 млрд. грн.

За місцевими бюджетами залишено усі видатки, крім оплати праці педагогічних працівників, по загальноосвітніх закладах і видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв закладів охорони здоров’я.

Передбачено додаткову дотацію на утримання закладів освіти та охорони здоров’я 16,5 млрд грн, але тільки обласним бюджетам без визначення механізму розподілу між місцевими бюджетами ОТГ та міст обласного значення. Тобто, розподіл буде в ручному режимі.

Також передбачено фінансування з місцевих бюджетів ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації (технікуми, коледжі, училища).

В освітній субвенції закладено кошти на фінансування професійно-технічних навчальних закладів. За містами-обласними центрами залишено фінансування ПТУ, при цьому не передбачена передача цих закладів у комунальну власність.

Залишено право спрямовувати залишки коштів освітньої субвенції на оновлення матеріально-технічної бази навчальних закладів, але не передбачено можливість спрямовувати кошти освітньої та медичної субвенцій на капітальні видатки, що обмежує проведення капітальних ремонтів, добудови, реконструкції закладів.

Розвиток громад

Субвенція на розвиток інфраструктури ОТГ передбачена в обсязі 1,9 млрд грн (близько 500 грн на 1 сільського жителя), хоча має складати 2,7 млрд грн (мінімально необхідний обсяг з розрахунку 763 грн на 1 сільського жителя; у 2017р. очікується утворення близько 660 громад із загальною чисельністю жителів 3, 543 млн). Існує потреба у додаткових0,8 млрд грн.

Державний фонд регіонального розвитку визначений в обсязі 8,1 млрд грн (відповідає вимогам Бюджетного кодексу), але не передбачено субвенцію на соціально-економічний розвиток.

Стабілізаційну дотацію закладено в обсязі 1,7 млрд грн, але цих коштівне вистачить на врегулювання нагальних проблем громад – мінімальна потреба 2,0 млрд грн.

Джерела надходжень місцевих бюджетів

Передбачено додаткову дотацію на компенсацію втрат доходів місцевих бюджетів внаслідок наданих державою податкових пільг зі сплати земельного податку суб’єктам космічної діяльності та літакобудування (273 млн грн), але не передбачено коштів Міноборони для сплати земельного податку або відповідний компенсаційний ресурс місцевим бюджетам.

При тому, що на 2018 та 2019 роки залишено чинний механізм зарахування акцизного податку з виробництва та імпорту нафтопродуктів (13,44%), вилучено норму щодо зарахування до бюджетів місцевого самоврядування надходжень акцизного податку не менше обсягу минулого року.

Додаткове джерело надходжень місцевих бюджетів – частина плати за видачу ліцензії на діяльність з випуску лотерей – передбачено лише для міста Києва.

Також місцеве самоврядування стикнеться з такими проблемами

Не передбачене врегулювання питання середньострокових позик, які надавалися місцевим бюджетам на виконання делегованих повноважень . Обсяг заборгованості 9 млрд грн.

Не передбачено механізм покриття втрат місцевих бюджетів внаслідок прийняття рішення НКРЕКП, щодо підвищення у тарифів на електроенергію для зовнішнього освітлення населених пунктів та міського електротранспорту. Додаткові витрати складуть 4,3 млрд грн.

нп

ЩО НОВОГО ОЧІКУВАТИ У ЗНО-2018. ІНОЗЕМНІ МОВИ

 

ЗМІСТ. У 2018 РОЦІ ЗМІСТ ЗАВДАНЬ СЕРТИФІКАЦІЙНОЇ РОБОТИ З ІНОЗЕМНИХ МОВ (АНГЛІЙСЬКА, НІМЕЦЬКА, ФРАНЦУЗЬКА, ІСПАНСЬКА МОВИ) БУДЕ УКЛАДЕНО ЗА ПРОГРАМОЮ ЗНО, ЗАТВЕРДЖЕНОЮ НАКАЗОМ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ВІД 03.02.2016 Р. №77. ПРОГРАМА ПЕРЕДБАЧАЄ ЗДІЙСНЕННЯ КОНТРОЛЮ ЯКОСТІ СФОРМОВАНОСТІ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НА ДВОХ РІВНЯХ: В1 (ДЛЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ) ТА В2 (ДЛЯ ШКІЛ З ПОГЛИБЛЕНИМ ВИВЧЕННЯМ ІНОЗЕМНИХ МОВ).

Новий форматУперше на ЗНО з іноземних мов об’єктом контролю (крім читання, письма та використання мови) буде розуміння мови на слух – аудіювання. Метою включення до об’єктів контролю таких завдань є визначення рівня сформованості у випускників умінь і навичок, необхідних для розуміння інформації опосередковано (з аудіо запису), повідомляють у Пирятинській міській раді.

Новий формат завдань для аудіювання передбачає прослуховування звукових фрагментів і виконання завдань до них. Обсяг звучання кожного запропонованого автентичного фрагменту до 2-х хвилин (для рівня В1) та 4 хвилини (для рівня В2).

Із переліком сфер спілкування та тематикою текстів для аудіювання, читання, використання мови можна ознайомитися на сайті Українського центру оцінювання якості освіти (www. testportal.gov.ua).

Демонстраційні варіанти сертифікаційних роті та приклади аудіоматеріалів з іноземних мов буде розміщено на сайті УЦОЯО на початку листопада 2017 року.

Що є обов’язковим? ЗНО з іноземних мов не є обов’язковим тестом для всіх, а лише для тих учасників, яким для вступу до вищого навчального закладу необхідний цей предмет.

Випускники старшої школи ЗНЗ 2018 року, які бажають зараховувати результат ЗНО з іноземної мови як оцінку за державну підсумкову атестацію (ДПА) та вивчали цю іноземну мову на профільному рівні, мають складати відповідний предметний тест рівня В2.

Нагадуємо, що поріг «не склав» буде визначений тільки для оцінки за ЗНО, для оцінки за ДПА такий поріг не визначається.

Коли? ЗНО з німецької, французької, іспанської мови відбудеться в один день – 29.05.2018, з англійської мови – 01.06.2018 року. Результати ЗНО з іноземних мов будуть відомі 15.06.2018 року.

Для тих, хто бажає спробувати свої сили у виконанні завдань сертифікаційної роботи, буде проведено пробне ЗНО-2018, у тому числі з іноземних мов (реєстрація на пробне ЗНО розпочнеться в січні 2018 року на сайті ХРЦОЯО).

нп

НА ПОЛТАВЩИНІ ЗА 19,2 МЛН ГРН ОБЛАШТУЮТЬ 20 ФУТБОЛЬНИХ МАЙДАНЧИКІВ — ДЕПУТАТИ ВИЗНАЧИЛИ, ДЕ САМЕ

 

Футбольний газон зі штучним покриттямФутбольний газон зі штучним покриттям | Фото Миколи Лисогора

Депутати Полтавської облради визначили, де будуть облаштовані 20 футбольних майданчиків, на які з обласного та місцевих бюджетів піде 19,2 млн грн

До кінця 2017 року у 15 районах Полтавщини мають встановити 20 нових міні-футбольних полів зі штучним покриттям. Відповідний договір на їх облаштування управління у справах сім’ї, молоді та спорту Полтавської ОДА уклало 12 жовтня — одразу після того, як депутати облради визначилися із їх розташуванням.

Згідно з рішенням Полтавської облради, майданчики встановлюватимуть за наступними адресами:

  1. Глобинський район, смт Градизьк, вул. Героїв Дніпра, 91/1 (Градизька селищна рада).
  2. Зіньківський район:
    • м. Зіньків, вул. Соборності, 62 (Зіньківська спецшкола);
    • с. Покровське, вул. Миру, 61 (школа).
  3. Карлівський район, м. Карлівка, вул. Полтавський шлях (Карлівська райрада).
  4. Кобеляцький район:
    • с. Канави, вул. Центральна, 96 (школа);
    • с. Бутенки, вул. Шкільна, 37 (школа).
  5. Кременчуцький район, с. Кам’яні Потоки, вул. Центральна, 405 (школа).
  6. Лохвицький район, с. Сенча, вул. Лесі Українки, 2а (школа).
  7. Лубенський район, с. Михнівці, вул. Покровська, 5а (Засульська сільрада).
  8. Машівський район:
    • смт Машівка, вул. Ю.Печериці, 106 (школа);
    • с. Кошманівка, вул. Центральна, 2-6 (Кошманівська сільрада).
  9. Миргородський район:
    • с. Дібрівка, вул. Незалежності, 10 (школа);
    • смт Комишня, вул. Миру, 88 (школа).
  10. Пирятинський район:
    • с. Теплівка, площа Ярмаркова, 68 (Теплівська сільрада);
    • с. Березова Рудка, вул. Луценка, 40 (школа).
  11. Полтавський район, с. Коломацьке, вул. Центральна, 50 (Куликівська сільрада).
  12. Решетилівський район, с. Плоске, вул. Церковна, 1 (Плосківська сільрада).
  13. Семенівський район, смт Семенівка, вул. Садова, 1 (Семенівська ДЮСШ).
  14. Чутівський район, селище Скороходове, вул. Софіївська, 1в (Скороходівська селищна рада).
  15. Шишацький район, с. Ковалівка, вул. Семидідька, 2 (Ковалівська сільрада).

Такий перелік був узгоджений в рамках нової редакції обласної Програми розвитку фізкультури і спорту на 2017-2020 роки. Її депутати прийняли під час сесії Полтавської облради 12 жовтня. Після цього управління у справах сім’ї, молоді та спорту Полтавської ОДА уклало договір на облаштування ігрових майданчиків зі штучним покриттям.

Виконавцем стало ТОВ «Дитячі та спортивні майданчики» — київська фірма, заснована у 2001 році. Її засновниками та власниками Олександр та Марія Руденки. Також серед засновників є Олена Івасик, а серед власників — Олексій Лебедько. Директор підприємства Валерій Нарижний.

За даними реєстру судових рішень, фірма є фігурантом, як мінімум 5 розслідувань кримінальних проваджень за фактом махінацій із бюджетом на Одещині, Київщині та Дніпропетровщині. У двох з них слідчі прямо підозрюють «Дитячі та спортивні майданчики» у змові із посадовцями.

Згідно з Програмою, фінансування будівництва міні-футбольних полів проходить з двох бюджетів: обласного та місцевих. На кожен майданчик область виділяє по 960 тис. грн, райони — по 400 тис. грн. Тобто, з області на поля йтиме 11,2 млн, а ще 8 млн — з відповідних районів чи сільрад.

Як повідомив «Полтавщині» заступник начальника відділу з питань фізичної культури і спорту Управління у справах сім’ї, молоді та спорту Полтавської ОДА Вячеслав Тягло, фінансування з місцевих бюджетів вже відбулося. За 400 тис. грн кожна місцева рада має забезпечити облаштування основи поля, огорожі та освітлення. Решту ж інвентаря закупить область.

Крім того, у проекті передбачена можливість облаштування ще двох майданчиків: у Щербанях — по вул. Перемоги та Миргороді — у школі № 9 (вул. Перемоги, 11). Якщо якась із місцевих рад зі списку не виконає свою частину з облаштування, то замість неї майданчик встановлювлять у Щербанях або Миргороді.

Згідно з технічними вимогами до полів, розмір майданчиків складатиме 22×42 м. Вони будуть вкриті волокном, зносостійкість якого відповідатиме вимогам Програми якості ФІФА для футбольних трав — не менше 30 000 XL циклів. Крім того, виконавець має передбачити демонтаж воріт без пошкодження їх та покриття.

Нагадаємо, про плани облаштувати спортивні майданчики зі штучним покриттям в області заговорили ще у січні цього року. Тоді повідомлялося, що їх буде, мінімум, 15. У березні область віднайшла кошти для 18, а згодом змогла додати ще 2 майданчика.

Дарина СИНИЦЬКА, «Полтавщина»

Нагороджено перших лауреатів обласної премії ім. Юрія Горліса-Горського

14 жовтня заступник голови Полтавської обласної ради Анатолій Ханко взяв участь в благодійному культурно-гастрономічному фестивалі «До Енея на гостину», який відбувся з нагоди всенародних свят – Дня захисника України, Українського козацтва та свята Покрови Пресвятої Богородиці.

У ході заходу Анатолій Ханко вручив дипломи першим лауреатам обласної премії ім. Юрія Горліса-Горського, заснованої обласною радою з метою сприяння національно-патріотичному та військово-патріотичному вихованню молоді Полтавщини.

Заступник голови обласної ради подякував лауреатам за небайдужість та ініціативність, відзначив їхні високі моральні якості. Наголосив, що сьогодні Україна відзначає 75-річчя з Дня створення Української повстанської армії під час Другої світової війни. Висловив надію, що спільними зусиллями армії, волонтерів, влади та громадськості буде переможемо злісного ворога, над Україною пануватиме мирне небо, не вибухатимуть снаряди, не лунатимуть постріли, не проливатиметься кров ні в чому не винних людей.

Нагадаємо: 29 вересня були названі імена перших лауреатів обласної премії імені Юрія Горліса-Горського.

IMG 9647

IMG 9531

IMG 9534

IMG 9578
IMG 9616

IMG 9582

IMG 9609

IMG 9633

IMG 9639

Оголошення

Фото-відео, Фотошоп. і т.д. Друк документів.

Послуги: ремонт, інтер’єр, перевезення
noimage

Комп`ютерні послуги. Незначний ремонт.

Послуги: ремонт, інтер’єр, перевезення
noimage

Оцифровування старих відеокасет.

Радіо-теле-обладнання: продам, куплю
noimage